Dünya

Seger, Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin E-Mobiliteye Odaklanıyor

Elektrikle çalışan tüm araçları kapsayan e-mobilite trendi ve dünya pazarındaki payı her geçen yıl artıyor. Korna üretimi ve satışında dünyada ilk 10’da, Türkiye’de ise birinci sırada yer alan Seger, gelecek vizyonunu yeniden şekillendirerek E-mobilite konusunda Ar-Ge projeleri geliştiriyor. Seger, vizyonu ve stratejik hedefleri doğrultusunda 2017 yılından itibaren ana gündem konusu haline getirdiği e-mobiliteyi ön planda tutmakta ve Tasarım Merkezi bünyesinde yürütülen projelerin %80’ini bu alanda gerçekleştirmektedir.

 

Elektromobilite, kısacası elektrikle çalışan ve fosil yakıt kullanımını sıfıra indirmiş çevre dostu ulaşım araçlarını ifade eden E-mobilite, otomotiv branşında her geçen gün yaygınlaşıyor. Glasgow İklim Zirvesi tarafından yayınlanan COP26 deklarasyonuna göre 2040 yılına kadar tüm otomobil ve hafif ticari araç satışlarının sıfır emisyonlu araçlar olması hedefleniyor. iş.

 

Dünya çapında satılan araçların yaklaşık %8 ila %10’u elektrikli araçlardır

E-mobilite cihazlarının dünya pazarındaki payı her geçen yıl artmaktadır. Dünya genelinde satılan araçların yaklaşık yüzde 8 ila yüzde 10’unun artık elektrikli araçlar olduğunu belirten Seger Tasarım Merkezi Müdürü Tolga Kumral, “Özellikle Çin, Avrupa ve ABD bu alanda başı çekiyor. Türkiye ise bu alanda henüz başlangıç ​​seviyesinde. Ancak 2023 yılı itibari ile seri üretime başlayan TOGG T10X modelinin yanı sıra Tesla ve bazı Çinli elektrikli araç üreticilerinin Türkiye pazarına girmesiyle birlikte E-mobilite cihazlarının Türkiye pazarındaki paylarının oldukça yükselmesi bekleniyor. hızlıca.” şeklinde konuştu.

 

Seger Tasarım Merkezi’nde çalışılan projelerin %80’i E-mobilite bölümüne yöneliktir.

E-mobilite departmanında teknolojik ürünler geliştiren ve üreten bir firma vizyonuna sahip yerli üretici Seger’in 2017 yılından itibaren bu alana ağırlık verdiğini belirten Seger Tasarım Merkezi Müdürü Tolga Kumral, “Yeniden şekillenmeye gittik. Dünya ve Türkiye ile ilgili çalışmaları inceleyerek kendi gelecek vizyonumuz. Gerçekleştirilen strateji toplantılarında e-mobilite konusunda Ar-Ge projeleri geliştirmek için hedefler belirledik ve bu hedefler doğrultusunda hem insan kaynağımızı hem de laboratuvar ve yazılım altyapımızı her geçen gün geliştirmeye başladık. Bugün Tasarım Merkezi bünyesinde çalışılan projelerin %80’i e-mobilite sektörüne yönelik projelerdir.” açıklama yaptı.

 

E-mobilite segmenti en yüksek önceliğe sahiptir

E-mobilite departmanı için bugüne kadar destekledikleri en değerli projenin milli aracımız TOGG’da kullanılan 12V AVAS sistemi olduğunu vurgulayan Kumral, “AVAS, ECE-R138 yönetmeliğine uygun olarak geliştirilmiş bir çalışmadır. E-mobilite araçlarında yayalara karşı sessizlik tehlikesi. Elektronik bir kontrol ünitesi içeren ve bu ECU ile araçların bir hoparlörü yöneterek ses üretmesini sağlayan AVAS sistemi, Teydeb 1501 programı dahilinde geliştirildi ve TOGG T10X modeli ile birlikte seri üretime başlandı. Ayrıca Tasarım Merkezimizde şu anda üzerinde çalıştığımız en özel projelerden biri de Aktif Ses Sönümleme Sistemidir. Bu proje ile özellikle E-mobilite departmanında uyarlanabilir bir sistem geliştirerek araç kullanıcısının konforunu artırmayı ve araçların hafifletilmesi amacına katkı sağlamayı hedefliyoruz.” söz konusu. Seger’in vizyonu ve stratejik hedefleri doğrultusunda E-mobilite departmanının ön planda olduğunu vurgulayan Kumral, bu nedenle bu konuda çalışmaya devam edeceklerini ve ayrıca E-mobilite geliştiren ve üreten müşterilerine karşı hassasiyetlerini dile getirdi. cihazlar.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

semdinliajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu