Tepkiler sonuç verdi: Kaş Marina planı reddedildi
ANTALYA – Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Kaş Belediye Meclisi ile Antalya Büyükşehir Belediyesi İmar Komisyonunca onaylanan Kaş Marina planı bugün Büyükşehir Belediye Meclisi toplantısından geçmedi. Setur ve Makyol’un iştiraki olan Makmarin A.Ş. A.Ş. tarafından işletilen Kaş Marina’nın genişletilmesi için meclis tarafından onaylanan imar değişikliği oy çokluğu ile kabul edildi.
BELEDİYE ÖNÜNDE PROTESTO: ‘RANT PROJESİ İSTEMİYORUZ’
Kaş Çevre ve Kültür Derneği’nin projeye karşı imza kampanyası başlattığı, Kaş Çevre Platformu’nun Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’e itiraz dilekçesi yazdığı imar planı, bugünkü toplantı öncesi belediye önünde protesto edildi. Ömür boyu savunucuları, siyasi partiler ve sivil toplum kuruluşları, “Kaş kıyılarında vurguncu bir proje istemiyoruz!” diyerek Kaş Marina’nın imar planı değişikliğine karşı çıktı. sloganlarla hareket etti. Bölgeyi kazanca açma girişimlerine tepki olarak Büyükşehir Meclisi üyeleri planı onaylamamaya davet edildi.
CHP, ALÂ PARTİ VE FAVEL PARTİ’DEN PLAN’A ‘REDD’
İmar değişikliği talebinde, yat limanının arsa alanının 58 bin 499 metrekareden 64 bin 211 metrekareye çıkarılmasıyla birlikte 487 tekne bağlama kapasiteli yat limanına 122 tekne bağlama alanı daha eklenecek. ve denize 2 adet yüzer iskele imalatı. Limanda hayata geçirilmesi öngörülen bu ek yapı talebi, geçtiğimiz hafta Antalya Büyükşehir Belediyesi Meclis İmar Komisyonu’nda oybirliğiyle kabul edildi. İmar değişikliği talebi, bugün toplanan Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Ağustos ayı oturumunda gündeme getirildi. Yapılan oylamada CHP, YETLERLİ Parti ve Saadet Partisi’nin oylarıyla plan reddedildi.
‘BİR TÜR YATAY ALIŞVERİŞ MERKEZİ YAPILACAK’
Meclis toplantısı öncesi yapılan basın açıklamasında imar planının neler getireceği şu ifadelerle aktarıldı:
–İmar planı değişikliği, liman bölgesindeki yapı yüksekliğini 4,5 metreden 6,5 metreye çıkaracak.
–İnşaat yaklaşık iki katına çıkacak.
– Denize 124 ve 242 metre uzunluğunda iki yüzer iskele yapılacak; Yat bağlama kapasitesi en az 122 artırılacaktır. Planda 266 adede kadar çıkarılabilir nota bulunmaktadır.
–Yat iskelesi daraltılarak deniz kenarında dükkanların olduğu bir nevi yatay alışveriş merkezi yapılacak.
–Denizin üzerine asma yürüme yolu yapılacak.
–Bu plan, işletmecinin deniz taşımacılığı ile ilgili olmayan mağaza, otel, kafe ve restoran gibi kiralık tesislerin kapasitelerini artırmasına olanak sağlayacaktır.
‘DENİZ OTLARI ÖLDÜ, EKOSİSTEM AÇILDI’
Kaş Çevre Platformu Yönetim Kurulu ve Kaş Çevre ve Kültür Derneği imzasıyla Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’e gönderilen itiraz yazısında, bölgedeki durum şöyle özetlendi: “Kaş’ın ortasındaki koy ve Çukurbağ Yarımadası’nın bulunduğu Bulunduğu yat limanı, yakın geçmişte okyanus balıklarının yumurtlama alanıydı. Ancak yat limanının yapılmasıyla birlikte fotosentez yapabilen su altı bitkilerini kaybeden koy, eşi benzeri görülmemiş bir çevre felaketinin kurbanı oldu. Bu koyda yunuslarla birlikte yüzen Kaşlıların hikayeleri kulaklarımızda hâlâ kulaklarımızdayken, hayata geçirilecek proje, bölgeyi dizel canavarların park alanına çevirecek. Marinanın açılışından iki yıl sonra yapılan deniz suyu ölçümlerinde körfezin Kaş’ın en kirli noktalarından biri olduğu belirlendi ve raporda arıtma tesisi ile birlikte liman iki kirleticiden biri olarak gösterildi.”
KAŞ’TAN 20 BİN KAÇAK YAPILI BÜYÜKŞEHİR’E ÇAĞRI
Belediye Başkanı Muhittin Böcek’e hitaben yazılan dilekçede, “Yat limanının genişletilmesi ve yapı yoğunluğunun artmasıyla birlikte körfezin iki yakasını ve çevresini etkisi altına alan kirliliğin ikinci bir çevre felaketine neden olacağını öngörmek zor değil” denildi. yavaş yavaş çevredeki kumsallar.Kent yoğunluğunu arttırmamak için çevre köyleri de içine alan doğa dostu bir imar planına ihtiyacı var.Bütün bu sebeplerden dolayı Kaş Marina’nın İstanbul’da yarattığı çevre kirliliğine karşı gerekli girişimlerin yapılmasını talep ediyoruz. Daha önce üç kez Kaş Belediyesi’ndeki CHP’li meclis üyelerinin oylarıyla reddedilen bu kira planına Kaş halkı olarak her zaman ‘hayır’ diyoruz.”
‘İNSANLAR İLE DENİZ ARASINA DUVAR YAPILACAK’
Planın Meclis’te reddini takdirle karşılayan Kaş Etraf Platformu ve Kaş Kültür ve Çevre Derneği Sözcüsü itirazları tek tek sıraladı: “Yat limanının denizleri kirleten iki tesisten biri olduğu belirlenirken. Kaş şu anki haliyle bile yat bağlama kapasitesinin en az 122 artması kirliliği artıracak. belirgin. Marina inşaatının başlangıcından bu yana halkın deniz kıyısını ücretsiz kullanması esasen engellendi. Bu plan ile limandaki kat yüksekliği 2 metre artırılsaydı, halkın ortasına deniz manzaralı bir duvar örülecekti. Yükseltilmiş duvarlar, Kaş’ın silüetini uygun bir şekilde bozacaktır. Ek otel ve mağaza işletmelerinin kapasite artışlarının getireceği araç trafik yükü de Kaş’ın çıkmaz sokağı olan trafik ve otopark sorununu içinden çıkılmaz hale getirecektir. Meclis yükselen sesimizi dinledi ve çok isabetli bir karar aldı.”